Overzicht
0
Jouw winkelwagen

Er zijn geen artikelen in jouw winkelwagen.

  1. 1
  2. 2
  3.  
  1. 1
  2. 2
  3.  

Sportgels


Hoe langer je hardloopt, hoe meer brandstof je lichaam nodig heeft. Zeker tijdens het afleggen van lange afstanden nemen de vochtbalans en de glycogeenvoorraad in je lichaam langzaam maar zeker af. Als je hier niks aan doet, loop je het risico dat je wordt geveld door de beruchte hongerklop. Gelukkig bestaan er hulpmiddelen in de vorm van sportvoeding om de benodigde brandstoffen in je lichaam op pijl te houden.

Het is allang niet meer hinderlijk om jezelf te voeden tijdens het hardlopen. Het is niet meer nodig om al rennend een banaan te pellen of reikhalzend uit te kijken naar een drankpost. In plaats daarvan kun je gebruikmaken van sportgels die jou van zowel het nodige vocht als de essentiële koolhydraten voorzien. De verpakking kun je gemakkelijk losscheuren met je tanden.

Daarnaast bieden we ook sportvoeding aan die je niet tijdens maar ná je training of wedstrijd inneemt. Met deze poeders of repen wordt je glycogeenvoorraad extra aangevuld, waardoor je lichaam sneller herstelt voor een volgende inspanning. Een deel van het assortiment is bovendien geschikt om vóór de inspanning in te nemen, zodat je lichaam op tijd gereed is voor een volgende topprestatie.

Behaal je doelen met de juiste

Sportvoeding

Naar alle sportvoeding

Koopgids sportvoeding

Voor aanschaf van sportvoeding

tips en advies

Naar koopgids

Sportvoeding voor het hardlopen

  • Wie net begint met hardlopen en de eerste stappen zet in deze sport, is er misschien nog niet zo mee bezig. Maar wie lange duurlopen doet of traint voor een wedstrijd met een lange afstand kan er haast niet omheen. Dankzij sportvoeding houd je het hardlopen langer vol, waardoor je nieuwe doelen haalt. Sportvoeding nuttig je naast je 'gewone' basisvoeding, op de momenten dat je een extra dosis energie nodig hebt.
  • Sportvoeding wordt noodzakelijk vanaf het moment dat je ongeveer een uur achter elkaar hardloopt. De voeding geeft je die energie die je nodig hebt om door te kunnen blijven lopen. Zonder sportvoeding zal je onherroepelijk gaan verslappen. Voor of tijdens je run kun je gebruikmaken van gels of repen. Na afloop van je training of wedstrijd gebruik je een rep of recoverydrink.
logo_runningshop_footer