Welkom bij een nieuwe #BehindtheStride! In deze artikelserie krijg je een unieke inkijk in de wereld van All4sports. Wat voor mensen schuilen er achter het Stride-logo? Kom meer te weten over de Nederlandse/Belgische All4running en de internationale 21RUN: de twee grote namen van All4sports.
#BehindtheStride
ARANTES WHITTIE
Voor deze editie van #BehindTheStride een interessant gesprek met Arantes Whittie. Vanaf jongs af aan werkte Arantes al bij diverse internetbureaus. Vanuit deze werkzaamheden was hij betrokken bij verschillende projecten, waaronder All4sports. “All4sports was een klant bij mijn vorige bedrijf en hebben mij destijds benaderd voor een functie als e-commerce manager.” Vijf jaar later is Arantes één van de eigenaren van All4sports.
GROEI
In de afgelopen vijf jaar heeft Arantes All4sports flink zien groeien. “In mijn beginperiode hadden we 20 à 25 mensen die alles deden: van het inpakken van pakketten, retouren verwerken tot het aannemen van de telefoon.” Met de aanhoudende groei die All4sports doormaakt, is er ingezet op een verandering van generalisten naar specialisten. “We hebben in de afgelopen periode onze focus verlegd naar het aannemen van meer specialisten, die uitblinken op een bepaald vakgebied. Daarnaast hebben we aan iedereen binnen de organisatie gevraagd waar zij zich in willen specialiseren.” Door deze verandering ziet Whittie dat collega’s hun verantwoordelijkheden nemen en vaker doorgroeien binnen de organisatie. “Het mooie van de groei van All4sports is ook dat het ervoor heeft gezorgd dat we inmiddels bijna alles ‘in-house’ hebben.”
CULTUUR
Arantes is enthousiast over de verlegde koers en de werknemers die de kans pakken om intern door te groeien. “Het is prachtig om mensen zich verder te zien ontwikkelen binnen het bedrijf. Bij een vacature kijken we eerst of deze intern ingevuld kan worden. Dit draagt bij aan de betrokkenheid binnen onze organisatie. Daarnaast zijn we zijn niet bang om mensen op een plek neer te zetten waar ze niet direct ervaring hebben, maar van wie wij wel vinden dat ze potentie ervoor hebben. Dat geeft een duidelijk signaal af, waarmee we laten zien dat er doorgroeimogelijkheden zijn bij All4sports.”
Bij All4sports is bewust gekozen voor een cultuur met weinig hiërarchie. Arantes: “Het maakt niet uit of je een paar uur per week orders loopt of dat je developer bent. Iedereen is gelijkwaardig en toegankelijk. Door in gesprek te gaan met collega’s weet je beter wat hun werkzaamheden inhouden en aan wie je bepaalde vragen kunt stellen. De platte bedrijfscultuur en korte lijntjes zorgen daarnaast voor een fijne sfeer binnen de organisatie.”
AMBITIE
Ondanks de groei van de organisatie is de ambitie van All4sports niet veranderd. “Vanuit onze ambitie om de grootste van Europa te willen worden, hebben wij een paar jaar geleden voor de keuze gestaan om uit te breiden naar andere product- en doelgroepen óf over de grens te gaan kijken,” vertelt Whittie. “We hebben toen de keuze gemaakt om bij hardlopen te blijven en daarbij naar de internationale mogelijkheden te gaan kijken. De opening van onze webshops in Denemarken en Zweden is destijds de eerste stap geweest naar verdere groei. Uiteindelijk was dit een spannende maar ook leuke uitdaging.”
Om de groei te vast te houden, blijft All4sports zich specialiseren in hardlopen. Arantes: “Er zijn weinig retailers die zich alleen op hardlopen focussen. Daarnaast kunnen wij onze hardloopexpertise vertalen naar online content. Hierdoor kunnen we een voorsprong behouden ten opzichte van conculega’s. Onze expertise, internationale webshops, eigen content, de drive om te blijven innoveren en onze in-house specialisten maken een groot verschil in vergelijking met de rest en dragen bij aan onze ambitie: de grootste en beste hardloopretailer van Europa worden.”