Welkom bij een nieuwe #BehindtheStride! In deze artikelserie krijg je een unieke inkijk in de wereld van All4sports. Wat voor mensen schuilen er achter het Stride-logo? Kom meer te weten over de Nederlandse/Belgische All4running en de internationale 21RUN: de twee grote namen van All4sports.
#BehindtheStride
ROBIN VAN DER KNAAP
Voor deze editie van #BehindTheStride zat ik met de Robin van der Knaap: Photo & Video Producer bij All4sports. Hoewel Robin hier inmiddels al ruim 2 jaar werkzaam is, kon ze aanvankelijk niet goed inschatten of ze voor langere tijd bij All4sports zou werken. “Toen ik hier begon zaten we in een complete lockdown. Ik werkte vanuit huis of ik was alleen in de studio. Hierdoor had ik heel weinig contact met mijn collega’s. Toen we eindelijk weer op kantoor mochten werken kwam bij mij pas echt het besef dat we met dit bedrijf echt iets groots kunnen bereiken, en daar wil ik graag bij betrokken blijven.”
EIGEN PRODUCTFOTOGRAFIE
Om daadwerkelijk grootse dingen te bereiken met All4sports wil Robin zich onder andere onderscheiden op het gebied van fotografie. “De meeste hardloopretailers gebruiken de productfotografie die ze aangeleverd krijgen van de merken. Wij maken daarentegen zelf alle productfoto’s van schoenen.” Met hun productfotografie is het foto- en videoteam dan ook niet bang om innovatief en afwijkend te zijn. Dit blijkt uit de manier waarop de productfoto’s van schoenen in het shopping-gedeelte van Google verschijnen. “Je kunt hier altijd precies zien welke foto’s van All4sports zijn. Op onze afbeeldingen staat de schoen altijd naar links, terwijl bij de rest de schoen altijd naar rechts staat. Zo springen wij er altijd uit.” aldus Robin. Eigen productfoto’s voor schoenen was een mooie eerste stap. Nu wil Robin verdere stappen gaan zetten met het fototeam. “Ik zou graag ons hele assortiment gaan fotograferen, zodat uiteindelijk bijna onze hele website gevuld is met onze eigen fotografie.”
(EINDELIJK) TIJD VOOR VIDEOGRAFIE
Om de webshop naar een nog een hoger niveau te tillen wil Robin videografie meer in de plannen op nemen. De plannen voor product- en expertisevideo’s liggen er al langer, echter zijn deze nog niet van de grond gekomen. “Door de enorme groei van de afgelopen anderhalf jaar, kwam er een hoop werk bij. Videografie is toen even op een lager pitje gezet, omdat een foto belangrijker is dan een video voor de verkoop van een product.” Inmiddels is het foto- en videoteam uitgebreid met nog een fotograaf, videograaf en editor, wat Robin eindelijk de tijd en ruimte geeft om zelf meer met video’s aan de slag te gaan. Het team is daarom nu hard bezig om alle schoenen die al in de webshop staan te voorzien van een productvideo. Robin ziet in de toekomst graag zo’n video al bij de lancering van de schoen. “Op het moment dat een collectie wordt uitgebracht zit de hele running wereld te wachten op deze specifieke schoen. Ik hou van de uitdaging om de nieuwe schoen dan op precies het juiste moment met foto’s én een video live te krijgen.” Als het aan Robin ligt, blijft het echter niet alleen bij productvideo’s. “We zijn met het videoteam echt aan het kijken en zoeken welke kant we op willen en hoe we dat gaan doen. Zo is ze nu eindelijk ook druk bezig met expertisevideo’s.” Hiermee loopt het team net “the extra mile”.
KWALITEIT ÉN KWANTITEIT
Sinds een aantal maanden is het foto- en videoteam dus hard bezig met foto’s en video’s voor zowel de webshop van All4running als 21RUN. Toch benadrukt Robin dat deze hoge frequentie van beeldmateriaal de kwaliteit niet in de weg mag komen te staan. “De focus van All4sports ligt niet op de allerlaagste prijs en onze producten bevinden zich in het premium segment. Daar hoort een premium uitstraling bij en daarom is kwalitatief sterke content en het toevoegen van onze expertise erg belangrijk. Natuurlijk moeten we efficiënt werken en moeten we veel foto’s en video’s produceren, maar het is van belang dat we altijd de kwaliteit blijven waarborgen.”