Skip to main content

#BehindtheStride

Welkom bij een nieuwe #BehindtheStride! In deze artikelserie krijg je een uniek inkijk in de wereld van All4sports. Wat voor mensen schuilen er achter het Stride-logo? Je komt van alles te weten over All4sports. Zowel de Nederlandse/Belgische kant van de organisatie: All4running, als wel de internationale kant: 21RUN zullen uitgebreid besproken worden.

Sarina Verberne

In deze editie een interessant gesprek met Marketeer en Social media expert, Sarina Verberne, over innovatie en gedurfde werkwijze van All4sports.
De 26-jarige is al bijna 4 jaar werkzaam voor All4sports en werkt dus al een geruime tijd tussen een hoop fanatieke hardlopers. “Van origine ben ik helemaal geen hardloper, maar door mijn collega’s word ik langzamerhand een echte fan” aldus Sarina.

DE GROEI
Net als vele andere jonge werknemers van All4sports is Sarina in rap tempo doorgegroeid binnen het bedrijf. “Ik ben begonnen als content manager, maar eigenlijk binnen een jaar al helemaal overstapt naar marketing.” Het bedrijf is, onder andere door de coronapandemie, de afgelopen jaren flink doorgegroeid. Het Covid-19 virus zorgde ervoor dat er een grote groep nieuwe hardlopers ontstond. Veel mensen konden namelijk opeens hun sport niet meer uitoefenen of konden niet meer naar de sportschool. “Er werd eigenlijk een hele nieuwe doelgroep op een dienblad aan ons gepresenteerd” aldus Sarina. “Tijdens deze periode zijn we meer bewust gaan nadenken wie wij als All4sports zijn en wat wij voor de consument kunnen betekenen. De kunst daarna was hoe we deze mensen bij ons konden houden”. De waanzinnige groei die All4sports de afgelopen paar jaar heeft doorgemaakt is bij vele hardlooporganisaties niet onopgemerkt gebleven.

“Toen ik laatst in Malaga was voor ASICS merkte je dat ASICS grote waarde hechtte aan het feit dat wij er waren. We zijn nu echt belangrijk geworden voor grote merken.” Sarina heeft ook ervaren hoe dit een aantal jaar geleden nog compleet anders was. “Toen we begonnen mochten we bepaalde producten überhaupt niet verkopen. Nu krijgen we van veel grote merken als één van de eerste retailers de nieuwe collecties binnen en mogen we bijna alle producten online en in de winkels aanbieden.

GEPERSONALISEERDE CONTENT
De groei van de afgelopen paar jaar heeft er ook voor gezorgd dat All4sports zich uitgebreid heeft naar het buitenland. Zo is All4sports nu in vier landen naast Nederland en België actief maar dan onder de naam 21RUN. Ondanks dat de buitenlandse expansie een enorme boost voor het bedrijf is, leverde dit binnen de content en marketing afdeling ook wat discussiepunten op. Eén van de grootste dilemma’s die ontstond was de keuze met betrekking tot welke taal gebruikt moest worden op de sociale media platformen van 21RUN. “Wij Nederlanders zijn best internationaal ingesteld, maar andere landen waar we onder de naam 21RUN in opereren, zoals Frankrijk en Duitsland willen graag in hun eigen taal bediend worden. Wij vinden het belangrijk om gepersonaliseerde content te maken voor de landen die vallen onder 21RUN. Uiteindelijk hebben we dus toch de keuze gemaakt op aparte sociale media kanalen hiervoor op te richten.” Het streven van gepersonaliseerde content gaat sinds kort verder dat alleen maar de taal van een bericht. “Laatst zijn we naar Duitsland en Frankrijk gereden voor lokale shoots. Dit maakt het veel meer eigen voor de klanten daar.” Met deze gepersonaliseerde en unieke aanpak onderscheidt All4sports zich volgens Sarina ten opzichte van de concurrentie. “Ik denk dat wij met onze content innovatief zijn en anders durven te denken. We kijken altijd vooruit en denken groot en internationaal.”

EEN EIGEN STEM
Naast buitenlandse shoots houdt het marketingteam van All4sports zich tegenwoordig ook meer bezig met brand vorming. “In het verleden hebben we altijd een hoop marketing gedaan voor merken. We communiceerde dan alleen met beelden en producten van bepaalde merken zelf. Maar sinds kort zijn doen we ook shoots met kleding met ons eigen beeldmerk, de Stride, erop. Nu merk je dat er veel merken aan ons vragen of hun producten langs mogen komen in dit soort shoots. We hebben echt onze eigen stem gekregen”.

“Ik denk dat wij met onze content innovatief zijn en anders durven te denken. We kijken altijd vooruit en denken groot en internationaal.”