Ruilen & retourneren
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst met een cadeaukaart en je deze bestelling retourneert, zal je cadeaukaart weer geactiveerd worden na het verwerken van je retourzending. Het is dus belangrijk dat je de cadeaukaart bewaart nadat je hem gebruikt hebt.
Gehele bestelling geretourneerd
Als je de gehele bestelling retour hebt gestuurd, dan wacht je tot wij deze retour verwerkt hebben en krijg je van ons een bericht met creditnota zodra deze retour verwerkt is en het bestedingsbedrag weer op je cadeaukaart is gezet. Vanaf dat moment kun je de cadeaukaart weer gebruiken voor een nieuwe bestelling. In dit geval zullen er geen retourkosten berekend worden en is het retourneren gratis.
Bestelling deels geretourneerd en terug te betalen bedrag is hoger dan wij kunnen terugbetalen via gekozen betaalmethode
Wanneer je een deel van je bestelling retour hebt gestuurd, zullen wij de terugbetaling zo veel mogelijk doen via de betaalmethode die je hebt gekozen. Wanneer dit terug te betalen bedrag hoger is dan het bedrag wat wij aan je kunnen terugbetalen, dan zal het restant worden terugbetaald op de cadeaukaart en wordt deze (deels) opnieuw geactiveerd. We begrijpen dat bovenstaande uitleg vragen kan oproepen en daarom leggen wij het uit aan de hand van het volgende voorbeeld: Je hebt een bestelling geplaatst t.w.v. € 120 en deze deels betaald met een cadeaukaart t.w.v. € 50 en het restant van € 70 met iDEAL. Je stuurt een aantal items retour met een totaalwaarde van € 95. Dan zullen wij bij de retourverwerking € 70 terugbetalen op je rekening en € 25 als tegoed op je cadeaukaart terugzetten. Je ontvangt van ons bericht wanneer je retourzending verwerkt is en vanaf dat moment kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de cadeaukaart opnieuw gebruiken. Er zullen geen retourkosten in rekening worden gebracht.
Bestelling deels geretourneerd en terug te betalen bedrag kunnen wij in zijn geheel terugstorten via gekozen betaalmethode
Wanneer je slechts een deel van je bestelling retour hebt gestuurd, zullen wij de terugbetaling zo veel mogelijk doen via de betaalmethode die je hebt gekozen. Je kunt in dat geval al een nieuwe bestelling plaatsen alvorens je de eerste bestelling retour stuurt. Geef dan bij het online retour aanmelden van je bestelling aan dat je een ruiling hebt gedaan. In dat geval zullen wij geen retourkosten berekenen bij de retourverwerking. Voorbeeld: Je hebt een bestelling geplaatst t.w.v. € 120 en deze deels betaald met een cadeaukaart t.w.v. € 50 en het restant van € 70 met iDEAL. Je stuurt een aantal items retour met een totaalwaarde van € 25. Dan zullen wij bij de retourverwerking deze € 25 terugbetalen op je rekening.
Wanneer je een artikel wilt ruilen plaats dan online een nieuwe bestelling met de gewenste artikelen. Meldt vervolgens je retourzending aan via onze retouren pagina. Hier kun je ook aangeven of je een artikel wilt ruilen. Je betaalt hierbij het volledige bedrag van de nieuwe bestelling en ontvangt het bedrag van de geretourneerde bestelling terug via de gebruikte betaalmethode.
Bij een ruiling vervallen de retourkosten. Wij sturen jou per e-mail een gratis retourlabel.
Als je een bestelling wilt ruilen dan plaats je een nieuwe bestelling en meld je de huidige bestelling retour. Het bedrag van je nieuwe bestelling heeft geen invloed op de terugbetaling van de geretourneerde artikelen. Zodra je retour is verwerkt, ontvang je het terug te betalen bedrag van de geretourneerde producten via de betaalmethode die je hebt gebruikt.
Ja, je kunt je aankoop ruilen in de winkel, zolang je het product binnen de geldende retourtermijn en in originele staat hebt. Zorg ervoor dat je het bestelnummer of de ontvangstbevestiging van je bestelling meeneemt om het proces te versnellen.
In de winkel helpen wij je graag bij het vinden van een nieuw product!
Raadpleeg de retourvoorwaarden voor meer informatie over het retourproces.
Op deze pagina vind je alle informatie omtrent het retourneren van je bestelling.
Let op! Een artikel dat wordt teruggestuurd dient in nieuwstaat te verkeren, schoon en onbeschadigd te zijn en ingepakt te zijn in de oorspronkelijke verpakking (inclusief kaartjes). Indien het artikel niet aan deze voorwaarden voldoet, heeft All4running het recht om het artikel te weigeren en naar je retour te sturen.
Wil je een winkelaankoop retour zenden? Neem dan contact op met de klantenservice.
Zo werkt het retourproces:
- Retour aanmelden: Meld je retour aan via onze retourpagina en volg de stappen om een retourlabel aan te maken.
- Verzending: Verpak het artikel goed en lever het in bij een DHL-punt. De retourkosten bedragen €3,95, tenzij het product defect of verkeerd geleverd is; in dat geval nemen wij de kosten op ons.
- Terugbetaling: Zodra we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, ontvang je het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt.
Let op: Artikelen die zijn beschadigd door gebruik of zonder originele verpakking worden mogelijk niet geaccepteerd voor retournering.
Zodra je retourzending is binnengekomen in ons magazijn, duurt het maximaal 10 werkdagen voordat deze verwerkt is en je een creditering ontvangt. Wij zullen de terugbetaling doen via dezelfde betaalwijze waarmee je de bestelling afgerekend hebt.
Bij het retour sturen heb je een track en trace ontvangen, via dit zendingsnummer kun je zien wanneer je bestelling bij ons is aangekomen. Je ontvangt geen bericht van ons wanneer je retour is aangekomen, maar wel zodra je retour is verwerkt.
De retourkosten zijn € 3,95. Deze kosten betaal je direct na het online aanmelden van je retour.
Wanneer je voor een ruiling kiest en zelf al een nieuwe bestelling hebt geplaatst, zullen de retourkosten komen te vervallen. Je retouraanvraag wordt dan binnen twee werkdagen door ons behandeld, waarna er een gratis retourlabel beschikbaar wordt gesteld.
Je kunt meerdere bestellingen retourneren in één pakket, dit kun je alleen bij het online aanmelden van je retour niet aangeven. Mocht je meerdere bestellingen in één pakket willen retourneren, dan kun je het volgende doen:
1. Meld één bestelling online retour aan en vermeld in de notitie beide bestelnummers.
2. Meld de tweede bestelling ook online retour aan, maar voer deze in als ruiling. Vermeld hier ook in de notitie beide bestelnummers.
3. Pak beide bestellingen in één verpakking in en verstuur deze met het retourlabel welke je van ons ontvangen hebt.
Wij verwerken ieder product apart. Hierdoor kan het zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan de ander (zelfs als je ze in dezelfde doos hebt geretourneerd. Het kan dus voorkomen dat je voor het ene product wel al je geld hebt teruggekregen, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen alsjeblieft nog even geduld te hebben.
Ja, je kunt producten die je hebt gekocht ook retourneren in één van onze winkels. Zorg ervoor dat je het product in de originele staat en verpakking hebt, en neem het bestelnummer of de ontvangstbevestiging mee.
Raadpleeg de retourvoorwaarden voor meer informatie over het retourproces.
Openstaande factuur
Wanneer je een bestelling retourneert en je hebt de betaalmethode "Riverty" gekozen, dan wordt je factuur aangepast op het moment dat wij je retourzending retour verwerkt hebben.
Factuur reeds betaald
Wanneer je de factuur van Riverty reeds betaald hebt, zul je vanuit Riverty een terugbetaling ontvangen zodra wij je retourzending retour verwerkt hebben.
Factuur pauzeren
Wij raden aan om direct na het retour sturen van je bestelling, Riverty te informeren over je retourzending. Zij kunnen je factuur 14 dagen pauzeren. Dit kun je doen via de Riverty app of door direct met Riverty contact op te nemen.
Ruilen
Wanneer je een ruiling wilt doen en dus een nieuwe bestelling plaatst, wordt het volledige factuur bedrag van de bestelling die geretourneerd is gecrediteerd/geannuleerd. Je dient dan wel bij het online retour aanmelden van je bestelling aan te geven dat je een ruiling hebt gedaan.
Incassokosten
Het in de gaten houden van de vervaldatum van de factuur is je eigen verantwoordelijkheid. Riverty is een externe partij. Wanneer je vragen hebt over berekende incassokosten, neem dan contact op met Riverty.