Ruilen & retourneren

Op deze pagina vind je alle informatie omtrent het retourneren van je bestelling.

Let op! Een artikel dat wordt teruggestuurd dient in nieuwstaat te verkeren, schoon en onbeschadigd te zijn en ingepakt te zijn in de oorspronkelijke verpakking (inclusief kaartjes). Indien het artikel niet aan deze voorwaarden voldoet, heeft All4running het recht om het artikel te weigeren en naar je retour te sturen.

Wil je een winkelaankoop retour zenden? Neem dan contact op de klantenservice

Zodra je retourzending is binnengekomen in ons magazijn, duurt het maximaal 10 werkdagen voordat deze verwerkt is en je een creditering ontvangt. Wij zullen de terugbetaling doen via dezelfde betaalwijze waarmee je de bestelling afgerekend hebt. 
Bij het retourzenden heb je een track en trace ontvangen, via dit zendingsnummer kun je zien wanneer je bestelling bij ons is aangekomen. Je ontvangt geen bericht van ons wanneer je retour is aangekomen, maar wel zodra je retour is verwerkt.

De retourkosten zijn € 3,95. Deze kosten betaal je direct na het online aanmelden van je retour.
Wanneer je voor een ruiling kiest en zelf al een nieuwe bestelling hebt geplaatst, zullen de retourkosten komen te vervallen. Je retouraanvraag wordt dan binnen twee werkdagen door ons behandeld, waarna er een gratis retourlabel beschikbaar wordt gesteld. 

Je kunt meerdere bestellingen retourneren in één pakket, dit kun je alleen bij het online aanmelden van je retour niet aangeven. Mocht je meerdere bestellingen in één pakket willen retourneren, neem hiervoor dan contact op met onze klantenservice

Je kunt een online bestelling kosteloos retourneren in één van onze winkels. Het item moet dan nog wel in nieuwstaat verkeren.

Je kunt een winkelaankoop ook weer in de winkel retourneren. Als je de schoenen liever terugstuurt via DHL, kun je contact opnemen met de klantenservice. Wanneer je de aankoop retour stuurt via DHL, wordt er een bedrag van € 3,95 retourkosten in rekening gebracht. 

Openstaande factuur
Wanneer je een bestelling retourneert en je hebt de betaalmethode "Riverty" gekozen, dan wordt je factuur aangepast op het moment dat wij je retourzending retour verwerkt hebben. 

Factuur reeds betaald
Wanneer je de factuur van Riverty reeds betaald hebt, zul je vanuit Riverty een terugbetaling ontvangen zodra wij je retourzending retour verwerkt hebben.

Factuur pauzeren
Wij raden aan om direct na het retourzenden van je bestelling, Riverty te informeren over je retourzending. Zij kunnen je factuur 14 dagen pauzeren. Dit kun je doen via de Riverty app of door direct met Riverty contact op te nemen.

Ruilen
Wanneer je een ruiling wilt doen en dus een nieuwe bestelling plaatst, wordt het volledige factuur bedrag van de bestelling die geretourneerd is gecrediteerd/geannuleerd. Je dient dan wel bij het online retour aanmelden van je bestelling aan te geven dat je een ruiling hebt gedaan.

Incassokosten
Het in de gaten houden van de vervaldatum van de factuur is je eigen verantwoordelijkheid. Riverty is een externe partij. Wanneer je vragen hebt over berekende incassokosten, neem dan contact op met Riverty.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst met een cadeaukaart en je deze bestelling retourneert, zal je cadeaukaart weer geactiveerd worden na het verwerken van je retourzending. Het is dus belangrijk dat je de cadeaukaart bewaart nadat je hem gebruikt hebt.

Gehele bestelling geretourneerd
Als je de gehele bestelling retour hebt gestuurd, dan wacht je tot wij deze retour verwerkt hebben en krijg je van ons een bericht met creditnota zodra deze retour verwerkt is en het bestedingsbedrag weer op je cadeaukaart is gezet. Vanaf dat moment kun je de cadeaukaart weer gebruiken voor een nieuwe bestelling. In dit geval zullen er geen retourkosten berekend worden en is het retourneren gratis.

Bestelling deels geretourneerd en terug te betalen bedrag is hoger dan wij kunnen terugbetalen via gekozen betaalmethode
Wanneer je een deel van je bestelling retour hebt gestuurd, zullen wij de terugbetaling zo veel mogelijk doen via de betaalmethode die je hebt gekozen. Wanneer dit terug te betalen bedrag hoger is dan het bedrag wat wij aan je kunnen terugbetalen, dan zal het restant worden terugbetaald op de cadeaukaart en wordt deze (deels) opnieuw geactiveerd. We begrijpen dat bovenstaande uitleg vragen kan oproepen en daarom leggen wij het uit aan de hand van het volgende voorbeeld: Je hebt een bestelling geplaatst t.w.v. € 120 en deze deels betaald met een cadeaukaart t.w.v. € 50 en het restant van € 70 met iDEAL. Je stuurt een aantal items retour met een totaalwaarde van € 95. Dan zullen wij bij de retourverwerking € 70 terugbetalen op je rekening en € 25 als tegoed op je cadeaukaart terugzetten. Je ontvangt van ons bericht wanneer je retourzending verwerkt is en vanaf dat moment kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de cadeaukaart opnieuw gebruiken. Er zullen geen retourkosten in rekening worden gebracht.

Bestelling deels geretourneerd en terug te betalen bedrag kunnen wij in zijn geheel terugstorten via gekozen betaalmethode
Wanneer je slechts een deel van je bestelling retour hebt gestuurd, zullen wij de terugbetaling zo veel mogelijk doen via de betaalmethode die je hebt gekozen. Je kunt in dat geval al een nieuwe bestelling plaatsen alvorens je de eerste bestelling retour stuurt. Geef dan bij het online retour aanmelden van je bestelling aan dat je een ruiling hebt gedaan. In dat geval zullen wij geen retourkosten berekenen bij de retourverwerking. Voorbeeld: Je hebt een bestelling geplaatst t.w.v. € 120 en deze deels betaald met een cadeaukaart t.w.v. € 50 en het restant van € 70 met iDEAL. Je stuurt een aantal items retour met een totaalwaarde van € 25. Dan zullen wij bij de retourverwerking deze € 25 terugbetalen op je rekening.

Wanneer je een artikel wilt ruilen plaats dan online een nieuwe bestelling met de gewenste artikelen. Meldt vervolgens je retourzending aan via onze retouren pagina. Hier kun je ook aangeven of je een artikel wilt ruilen. Bij een ruiling vervallen de retourkosten. De retourzending wordt bij het verwerken volledig terugbetaald.